Jun 122011
 

Quan el tripartit ja presentava signes claríssims de descomposició va arribar l’ajornadíssim traspàs de les rodalies ferroviàries a la Generalitat.  El discurs oficial del moment va ser que aquesta era la transferència més important, després de la de la policia, que permetria millorar un servei que pateixen milers de ciutadans diàriament.

Així i tot, cal recordar que la capacitat real de gestió de la Generalitat en aquest tema és mínima, ja que la titularitat de la major part dels elements que constitueixen el trànsit ferroviari segueixen en màns de l’Estat.  Potser l’única escletxa d’esperança era la possibilitat de canviar d’operador;  és a dir, fer fora Renfe, això sí, a partir de 2012.

Ara, però, sabem que això tampoc no serà, perquè el govern de Madrid no ha fet, ni sembla tenir cap intenció de fer, les modificacions legislatives que permetin el canvi d’operador ferroviari a Catalunya.  Així doncs, seguirem amb unes infrastructures anacròniques, amb un operador llastimós, sense poder incidir en gran cosa més que en horaris i preus, però donant la cara com a titulars del servei (per dir-li d’alguna manera).  

Efectivament, aquest traspàs va ser una fita històrica, però per a Madrid, que ens ha carregat un mort de proporcions descomunals gràcies, també, a més mentides i incompliments d’aquest govern amic de Catalunya.

Per a aquest viatge, ni que sigui de rodalies, no calien alforges.

I nosaltres, anar pagant i anar aguantant.

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

css.php