Abr 062011
 

"Posar el carro davant dels bous" és una dita catalana que es pot aplicar perfectament a l’aeroport de Lleida-Alguaire.

Qualsevol persona que vulgui posar en marxa un negoci, o bé fa gala d’una temeritat gairebé suïcida, o el primer que fa és un pla de viabilitat.  Estudia com ha de fer les coses perquè el seu projecte sigui rendible i, a partir d’aquí, comença a fer-lo realitat.

Aquesta lògica empresarial, però, és justament la que li va faltar al Govern de la Generalitat quan va posar en marxa el projecte de l’aeroport de Lleida-Alguaire.  En aquest cas, primer es va fer la inversió i, quan l’obra estava a punt d’acabar-se, van començar les presses per trobar com omplir aquella instal.lació amb vols que la fessin rendible.  I en molt poc temps ja s’ha pogut veure que quan les coses es fan malament, acaben malament.  I així estem, amb terminal i sense avions.

Estic convençut que aquest aeroport és rendible, però només si se’n pot planificar l’activitat des d’un autèntic mapa aeroportuari català.  Si no, malament rai.

Aquesta manera d’actuar (la de posar el carro davant dels bous) no és nova, de fet.  És, si fa no fa, la mateixa que s’ha fet servir a quilòmetres i quilòmetres de trens d’alta velocitat que no serveixen per gaire més que per generar dèficit. I és que el populisme acostuma a ser enemic de la rendibilitat.

Potser haurem d’enviar alguns responsables polítics, d’aquí i d’allà, a fer un grau superior de gestió comercial, a veure si els ordenen una mica les idees i aprenen com s’han de fer les coses.

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

css.php